2022. jan 16.

Sziasztok! ☀️ - Ki vagyok én és miről is szól a blogom?

írta: Schlögl Dóra
Sziasztok! ☀️ - Ki vagyok én és miről is szól a blogom?

ฉันหิว - 24/7

Az alcím, amit választottam, egy kicsit "in medias res" kezdés, de ígérem, a későbbiekben mindenki számára értelmet fog nyerni☺︎ 

Mindenekelőtt – első bejegyzésem gyanánt, egyfajta blogindító felvezetésként – igyekszem röviden bemutatkozni, illetve egy kis "ízelítővel" szolgálni a jövőben várható beszámolóimról.  

 

dori.jpg

Ki is lennék én?

A nevem Schlögl Dóra. Gyermekkori álmom megvalósításán dolgozom: építészmérnök-hallgató vagyok a győri Széchenyi István Egyetemen... helyesbítek: hivatalosan immáron Thaiföldön, a bangkoki Asian Institute of Technology kötelékében. :)
Az építészet mellett, illetve inkább azzal összefüggésben szenvedélyem a rajzolás/festés és a tánc, melyek közül nagyooon bízom benne, hogy utóbbi az itteni mindennapjaimban is szerepet kaphat majd.

Mit csinálok Thaiföldön?

Egyetemi tanulmányaim kezdetén, némileg introvertált emberként nem kisebb célt tűztem ki magam elé, mint hogy minden kínálkozó lehetőséget megragadjak és kihasználjak, mely segíthet a szakma- és személyiségbeli előrehaladásom kapcsán: legyen szó korai, releváns munkavállalásról, pályázatokon való megmérettetésről, vagy éppen – mint jelen sorok is sejtetik– Európán kívüli tanulásról.

Amint értesültem arról, hogy a már megszokott kontinenstől távol, télből nyárba érkezve, idegen kultúrában, egy nemzetközi szinten is magasan rangsorolt egyetemen tölthetek el egy szemesztert, úgy éreztem, nincs okom nemet mondani egy életre szóló élményre. 

Mire számíthatsz?

Rezonálva napjaink elvárásaira és az élmények ingerekben gazdag jellegére, szeretném videótartalmakkal színesíteni az írásokat, önállóan is fogyasztható, de leginkább egymást kiegészítő egységenként tekintve a két platformra. (bár ehhez még lehet össze kell szednem némi bátorságot haha)

Természetesen, általánosságban Thaifölddel (különösen a fővárossal, Bangkokkal) kapcsolatos érdekességekkel is próbálok szolgálni, bár tisztában vagyok vele, hogy ezzel már több, nálam kompetensebb és tapasztaltabb honfitársam is foglalatoskodik, így elsődlegesen az egyetemi élettel, oktatással kapcsolatos impresszióimra helyezem a hangsúlyt, akár konkrétan Bangkok vonatkozásában, akár általánosságban, az otthonunktól távol történő tanulás hangulatát, előnyeit, nehézségeit tükrözve, az itteni mindennapjaimba és környezetembe betekintést nyújtva. :)

Nem hiányozhatnak a kiruccanások és "turistáskodások" sem, szeretném felfedezni és megmutatni Thaiföldet, az egyetemen köttetett ismeretségeket kihasználva lehetőség szerint autentikus formában, a helyiek szemüvegén keresztül.

Kinek ajánlom, hogy "velem tartson"? 

Thaiföld kedvelőinek és szerelmeseinek, azoknak, akik akár Európában, akár otthonunktól távol terveznek teljes vagy részleges egyetemi tanulmányokat folytatni, és remélem, hogy a "simán csak idetévedő" érdeklődők és az építészetre szomjas olvasók is jól fognak szórakozni! 


สนุก!

Dóri ☀️

 

 

 

 

 

Szólj hozzá